انواع رنگ های کیسه زباله

انواع رنگ های کیسه زباله

علاوه بر کیسه‌های زباله سیاه استاندارد، کیسه‌های زباله سفید و کیسه‌های زباله شفاف، کیسه‌های زباله رنگی دیگری نیز وجود دارند که مانند رنگ‌های رنگین کمان از رنگ های مختلفی تشکیل شده است. بسته به اینکه کجا و چه چیزی دفع می شود، رنگ های کیسه زباله مشخص می گردد. حال در این مقاله ی ازنو […]

رنگ های کیسه زباله
علاوه بر کیسه‌های زباله سیاه استاندارد، کیسه‌های زباله سفید و کیسه‌های زباله شفاف، کیسه‌های زباله رنگی دیگری نیز وجود دارند که مانند رنگ‌های رنگین کمان از رنگ های مختلفی تشکیل شده است. بسته به اینکه کجا و چه چیزی دفع می شود، رنگ های کیسه زباله مشخص می گردد. حال در این مقاله ی ازنو قرار است بررسی کنیم که چرا نیاز به رنگ های مختلف کیسه زباله وجود دارد؟

تقسیم بندی رنگ های کیسه زباله به چه صورت است؟

رنگ کیسه زباله

کیسه زباله سیاه

کیسه زباله های سیاه رایج ترین نوع کیسه زباله است که برای اکثر زباله های غیر قابل بازیافت استفاده می شود. کیسه‌های زباله پلاستیکی سیاه در مصارف خانگی برای دور ریختن استفاده می‌کنند، زیرا همه زباله‌ها را پنهان می‌کنند. علاوه بر دفع زباله، کیسه زباله های سیاه را می توان برای گرم کردن استخرها، تاریک کردن اتاق ها با قرار دادن روی پنجره ها و حتی ساخت یک لباس شیک استفاده کرد. این نوع کیسه زباله به طور کلی برای زباله های غیر قابل تجزیه و غیر عفونی مانند قوطی های پلاستیکی، فوم های پلی اتیلن، بسته بندی های آب نبات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.  

کیسه زباله شفاف

کیسه زباله های شفاف معمولاً برای زباله هایی مانند کاغذ، مقوا و مواد خشک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این کیسه های زباله باعث می شود که زباله ها در دسته بندی مناسب برای بخش بهداشت قابل مشاهده باشند.  

کیسه زباله زرد

این دسته از کیسه های زباله برای دفع زباله هایی استفاده می شود که باید با احتیاط حمل شوند. زباله هایی که در این کیسه ها نگهداری می شوند عبارتند از زباله های زیستی محیطی، زباله های عفونی، مواد خطرناک. در واقع، رنگ زرد نشاندهنده سطح بالایی از نیاز به مراقبت بوده و باید مطابق با آن رفتار شود و این موضوع دلیل براین نیست که یک مرکز همواره برای زباله های خطرناک خود از کیسه های زرد استفاده می کند و ممکن است شیشه های شکسته را دور بریزند و صرفاً بخواهند که حمل کننده مراقب باشد.  

کیسه زباله قرمز

کیسه زباله های پلاستیکی قرمز بیشتر در مراکز بهداشتی درمانی که زباله های پزشکی را دفع می کنند، یافت می شود. در واقع این نوع کیسه های زباله برای زباله های پزشکی و خطرناک زیستی محیطی ساخته شده اند. این کیسه زباله ها شامل عوامل بیولوژیکی، پاتولوژیک، کشت ها و عوامل عفونی است که در آزمایشگاه های تحقیقاتی برای دور ریختن اقلام جامد یا مایع آلوده به خون یا سایر مواد بالقوه عفونی مورد استفاده قرار می گیرد.  

کیسه زباله سبز

کیسه زباله های سبز که معمولاً شفاف هستند برای غذاهای باقی مانده، پوست میوه ها، سبزیجات، شاخه ها، برگ ها و سایر انواع مواد آلی یا زیست تخریب پذیر مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا عمدتاً این دسته از کیسه های زباله در طبیعت رها می شوند و بهتر است که قابلیت زیست تخریبی داشته باشند و در طبیعت تخریب شوند.  

کیسه زباله سفید

کیسه زباله های سفید معمولاً در استخرها، حمام ها، مراکز بهداشتی، آشپزخانه و همچنین مناطق تاریک برای کمک به روشن کردن فضاها استفاده می شوند. این کیسه‌های زباله معمولاً مات بوده و در اندازه‌ های مختلف تولید می شوند.  

کیسه زباله آبی

کیسه زباله های آبی، معروف به کیسه زباله پاک، معمولاً برای زباله های قابل بازیافت مورد استفاده قرار می گیرد. مواد اولیه استفاده شده در تولید این دسته از کیسه ها قابل بازیافت بوده و معمولاً به وضوح می توان داخل آن را شناسایی نمود. اساساً کاغذهایی که قرار است بازیافت شوند در این سطل ریخته می شوند که این اوراق شامل کاغذ اداری، مقوای تمیز و … است. این کیسه ها به دلیل استفاده های متنوع در مصارف خانگی و یا اماکن شهری با کیفیت و ضخامت های مختلفی تولید می شوند. همچنین هتل ها و مراکز بهداشتی و درمانی از کیسه زباله های آبی رنگ برای ملحفه های کثیف در هنگام فرستادن آنها برای تمیز کردن استفاده می کنند.  

کیسه زباله صورتی

کیسه زباله های صورتی در مراکزی یافت می شود که به دنبال گسترش و حمایت از آگاهی در مورد سرطان سینه هستند. این رنگ و کمپین هایی که به کمک آن صورت می گیرد باعث افزایش آگاهی جامعه شده و به افزایش اهمیت به ماموگرافی سالانه زنان کمک می کند.  

کیسه زباله نارنجی

کیسه زباله های نارنجی در مواقعی برای زباله های بالینی که نیاز به سوزاندن دارند استفاده می شود.  

جمع بندی

استفاده از کیسه های رنگی به تفکیک موثرتر زباله ها و بهینه سازی فرآیند بازیافت کمک می کنند. در واقع همه کیسه زباله ها کابرد مخصوص به خود را دارند و شرایط ایده آل زمانی است که از هر کیسه زباله در جای درست و برنامه ریزی شده استفاده شود.
موضوعات مرتبط با این مقاله مطالعه کنید
موضوعات مرتبطی برای نمایش وجود ندارد
}
نظر خود را ارسال کنید